Testni prispevek
Piše se leto 2018 in glede na statistike, ki nam pravijo, da bo do leta 2019 uporabnikov mobilnih telefonov več kot 5 miljard, je pametno razmisliti o pripravljenosti spletnih mest na vso to prenosno tehnologijo. Dejstvo je, da se mobilni telefoni po delovanju razlikujejo od osebnih računalnikov, čeprav v osnovi opravljajo isto vlogo. Seveda je logično, da bo naslednji korak razvoja zavil prav v to smer oz. če zadevo poenostavimo, spletna tehnologija se bo konkretno prilagajala mobilnim napravam. Ker je zgornje število teh naprav veliko in je trenutno v obstoju precejšnje število spletnih mest, ki temu še niso prilagojena, je bilo seveda zgolj vprašanje časa, kdaj bo prišla pobuda za permanentno rešitev tega problema.
Torej, kako rešiti problem (pre)dolgega nalaganja spletnih strani na zaslone naših mobilnih naprav in s tem precej izboljšati celotno uporabniško izkušnjo?
Te težave se je lotil vsem znan spletni velikan Google. Iniciativo za AMP projekt so dali 7. Oktobra 2015 v sodelovanju z mnogimi vodilnimi podjetji na področju spletne tehnologije, razvoja in novic (med drugim tudi Twitter, Pinterest, LinkedIn ter WordPress). Prve verzije AMP spletnih strani so se začele prikazovati med zadetki iskanja na brskalniku Februarja 2016, do leta 2017 pa so AMP spletna mesta predstavljala dobrih 7% vsega spletnega prometa. Ta trend se z leti zgolj povečuje, in jasno kaže smer razvoja tehnologije.
Kaj je sploh AMP?
Za začetek lahko povemo, da je odprtokodna tehnologija (kar pomeni, da je na voljo vsem), ki je bila narejena z namenom drastičnega zmanjševanja časa nalaganja spletnih strani na zaslone vaših mobilnih naprav. Omogoča spletnim stranem, da se naložijo v manj kot sekundi in porabijo 10x manj podatkov kot identične spletne strani brez AMP tehnologije. Vsekakor se je marsikomu od nas že zgodilo, da je po predolgem čakanju na nalaganje spletnega mesta preprosto zaprl celotno zadevo in rešitev/informacije iskal drugje. Ne samo, da to precej otežuje celoten proces uporabe spleta, hkrati tudi povečuje porabo podatkov in odvrne marsikatero potencialno stranko od ponovnega obiska. Z uporabo AMP se je ta čakalni čas zmanjšal za neverjetnih 387% in tako popolnoma spremenil način uporabe spleta.
Pomembno je, da se zavedamo prednosti, ki jih poleg hitrejšega časa nalaganja AMP tehnologija prinese. Ko brskamo po spletu preko telefona, algoritmi brskalnika Google delujejo na principu dajanja prednosti stranem, ki uporabljajo AMP tehnologijo. To pomeni, da bo spletno mesto, ki je tako popolnoma prilagojeno mobilnim napravam, uvrščeno precej višje kot tisto, ki tega ne uporablja. Nalagalni čas bo namreč precej daljši, brskalnik pa bo tako sam določil, da ta stran ni prijazna telefonom in jo uvrstil nižje. To ima lahko precej negativne posledice za mnoge lastnike spletnih mest, saj smo že zgoraj napisali, da se trend uporabe teh naprav s časom zgolj veča. Uporaba AMP tehnologije je tako nujno potrebna za vsakogar, ki želi v današnjih časih ostajati konkurenčen.
Ker pa je potrebna pravilna in natančna implementacija, je pametno, da to prepustimo strokovnjakom, ki bodo poskrbeli, da bo AMP tehnologija uporabljena pravilno in brez napak. Pri Webless ponujamo vse to in še več, hkrati pa zagotavljamo, da bodo vsi izdelki navduševali iz uporabnih in prav tako estetskih vidikov.