5 ključnih dejavnikov dobre SEO optimizacije
Kaj sploh je SEO?
Search Engine Optimisation (SEO) oz. optimizacija za iskalnike je v današnjih časih nepogrešljiva. Če je izvedena strokovno in pravilno lahko močno pripomore pri višjem pozicioniranjem vaše spletne strani na seznamu najdenih rezultatov. V praksi to pomeni, da bo vaše spletno mesto zaradi višje uvrstitve na seznamu dobilo več prometa zgolj zato ker je npr. na prvi strani Googlovih zadetkov čemur uporabniki spleta ponavadi pripisujejo večjo legitimnost.
Torej, zakaj tega potem ne izvajajo vsi?
To se dogaja predvsem zahvaljujoč dejstvu, da obstaja ogromna razlika v efektivnosti kvalitetne in slabe SEO optimizacije. Ob neprimerni izvedbi lahko spletno mesto upočasnimo in ga zaradi prenasičenosti s ”ključnimi izrazi” celo uvrstimo nižje na seznamu, česar si noben lastnik spletnega mesta ne želi.
- Besedilo:
Glede na to, da iskalna orodja brskalnikov iščejo ključne izraze in nato predlagajo temu primerno vsebino, je pametno, da razmislimo kateri izrazi najbolje predstavljajo našo dejavnosti. Nato jih poskušamo čivečkrat uporabiti v smiselnih stavkih, hkrati pa moramo paziti, da besedila s temi besedami ne zasičimo. SEO optimizacija besedila je natančen postopek, ki lahko brez primernega znanja hitro naredi škodo.
Na kaj moramo paziti pri izvedbi SEO optimizacije?
2. Naslovi in opisi
Marsikdo temu delu nameni čisto premalo pozornosti saj poleg tega, da naslovi celotno besedilo naredijo bolj urejeno in lažje berljivo, opravljajo še pomembnejšo vlogo. So ene od prvih stvari, ki jih preverijo iskalna orodja spletnih brskalnikov in tako močno pripomorejo pri višjem pozicioniranju. Pravilno izpolnjeni metapodatki prav tako omogočajo lažje zaznavanje s strani brskalnikov in zmanjšajo možnost, da tekom iskanja pride do nezaželjene napake.
3. Mobilnost
Enačba je tu precej preprosta. Število uporabnikov, ki do spleta dostopa preko mobilnih naprav konstanto strmo narašča. Posledično lahko sklepamo, da je prilagojenost spletnih mest vsem tem mobilnim napravam na prvem mestu. Spletno mesto, ki ni mobilno, bo na telefonih za razliko od računalniške verzije prikazano popačeno in nepregledno. To je predvsem posledica prekrivanja posameznih elementov, ki omogočajo slabšo uporabniško izkušnjo.
4. Hitrost
Po vsej verjetnosti med nami ni posameznika, ki ne bi naletel na spletno stran katere nalagalni se vleče v neskončnost. Marsikoga to dejansko od vrne od obiska spletnega mesta in pomoč raj poišče kje drugje. Seveda je to precej neprijeten zaplet, saj je težava tudi v tem, da jo brskalniki posledično označijo kot neuporabno ali nekoristno spletno stran in jo uvrstijo nižje v brskalniku. Proces pozicioniranja deluje tudi obratno. Če se spletna stran hitro odziva in je njen čas nalaganja kratek, jo brskalnik označi z višjo prioriteto in jo pozicionira višje na seznam rezultatov. Optimizacija hitrosti je sicer zapleten postopek, ki pa ga lahko z našo pomočjo hitro rešite.
5. Uporabniška izkušnja
-
Glede na to, da je končna (pozitivna) uporabniška izkušnja želja vsakega ponudnika storitev, bi lahko rekli, da je s tem povzeta celotna SEO optimizacija. Preglednost, berljivost, preprosta in inituivna uporaba, hitro nalaganje in mobilnost spletnega mesta tako skupaj tvorijo dobro ali v primeru slabe izvedbe, negativno uporabniško izkušnjo. Vse to se odraža na številu obiskov, številu deljenja spletne strani (ang. ”share”), dodajanju spletnega mesta pod zaznamke ali ”linkanje” na vašo povezavo iz drugih spletnih mest.
-
Algoritmi iskalnih orodij vse to indirektno upoštevajo kot merilo kvalitete in zanesljivosti, kar ponovno pomaga pri višjem pozicioniranju spletnega mesta.
Brez kvalitetno narjene SEO optimizacije nikomur (sebi še najmanj) ne delamo usluge. Pametno je, da to delo prepustimo strokovnjaku, ki bo poskrbel, da bodo obiskovalci vašega spletnega mesta ob vsakem obisku zadovoljni.